Barbie Wiki
Advertisement
To hasło dotyczy postaci z filmu Barbie i 12 tańczących księżniczek, zobacz też: Hadley.

Księżniczka Hadley – postać z filmu Barbie: Akademia Księżniczek. Jest sportsmenką, która uczęszcza do szkoły ze swoimi bliskimi przyjaciółkami Blair i Islą. Jej wróżką-opiekunką jest Caprice.

Wygląd[]

Hadley jest zielonooką szatynką, sięgające do połowy pleców włosy upina w koński ogon. W filmie ma jasną karnację, choć na pierwszych obrazkach anonsujących film jej cera była bardziej śniada. Na ogół ubiera się na niebiesko (widocznie to jej ulubiony kolor), czasem wkłada coś w odcieniu turkusu.

W filmie widzimy ją głównie w szkolnym mundurku (granatowy top, biała bluzka z bufiastymi rękawami, plisowana spódniczka w ukośną błękitno-czerwoną kratkę [długość] i podobny krawat), wszakże pojawia się też w niebieskiej sukience w zieloną kratę (pod którą widać białą koszulkę) ze spódniczką do kolan (pod którą widać leginsy), z półprzejrzystą narzutką, spiętą czerwonym pasem, na wierzch narzuca krótki, sięgający do pępką, płaszczyk (coś w rodzaju bolerka) barwy turkusowej o krótkich rękawach z żółtymi ściągaczami.

W szkolnym spa możemy ją zobaczyć w różowym szlafroku z turbanem z ręcznika na głowie.

W książce jej włosy są dłuższe i nieco inaczej ułożone.

Na bal wkłada jasnoniebieską suknię, której błyszczący top jest podtrzymywany przez złote ramiączka oplatające szyję. Na wysokości pępką, top ma błękitny, oblamowany złotem pas. Złota lamówka oddziela top od prostej, rozkloszowanej spódnicy z tafty do kostek. Na głowie lśni złoty diadem z niebieskimi kamieniami w kształcie serca, przypominający koronę Gardanii. Rozpuszczone włosy Hadley układają się w fale.

Charakter[]

Hadley to typowa ekstrawertyczka - przebojowa, błyskotliwa, towarzyska, uwielbiająca znajdować się w centrum uwagi, zapalczywa i zadziorna. Kocha sport, tak piłkę, jak gimnastykę artystyczną. W przyjaźni wykazuje się oddaniem i empatią - gdy Blair, gdy mówi jej i Isli o swej przeszłości, słucha uważnie i stara się pomóc. Popycha ją i Islę do czynu, by wspólnie dowiodły, że Blair to zaginiona księżniczka Sophia, następczyni tronu Gardanii. Zrobi wszystko, by przeżyć wielką przygodę i nie przejmuje się przy tym ryzykiem - gdy trzeba było przedostać się przez system alarmowy w skarbcu, kilkoma skokami rodem z cyrku prześliznęła się pomiędzy promieniami laserów i wyglądała na nieco zdziwioną, tym że Isla i Blair przechodzą powoli i ostrożnie.

Historia[]

Gdy Dame Devin każe aresztować Blair, Islę i Hadley pod zarzutem kradzieży biżuterii, Delancy rozkazuje strażnikowi uwolnić trójkę przyjaciółek, odprawia go i daje im plan z trasą do skarbca, w którym przechowywana jest magiczna korona Gardanii, dzięki której Blair będzie mogła udowodnić swe królewskie pochodzenie. Wkrótce dziewczyny stają przed wrotami skarbca. By dostać się do środka, niezbędna jest otwierająca je kombinacja cyfr. Pierwsza próba - data urodzin Delancy - okazuje się niewłaściwa. Jako podpowiedź otrzymują "dzień po którym wszystko się zmieniło" - wpisują więc datę śmierci rodziny królewskiej, a jednocześnie "urodzin" Blair (dzień w którym Willowsowie znaleźli ją na progu domu), co okazuje się trafnym wyborem. Hadley pyta, czy lubią gimnastykę, po czym serią skoków i wślizgów przedostaje się przez obszar chroniony przez lasery. Isla i Blair nawet tego nie próbują - przechodzą powoli, wspierane przez wróżki. Gdy odnajdują koronę, wkracza Dame Devin wraz ze strażnikiem, odbiera im ją i zamyka w skarbcu, zmieniając otwierającą je kombinację. Co prawda przyjaciółkom nie grozi uduszenie - skarbiec ma wentylację - wszakże nie mają szans zdążyć na uroczystość zakończenia roku, zapobiegając w ten sposób ogłoszeniu Dealancy królową Gardanii. Gdy okazuje się, że telefon "nie ma zasięgu", Blair i Isla próbują posłać przez kanał wentylacyjny wróżkę, by powiadomiła panią Privet o ich położeniu, co kończy się niepowodzeniem. Hadley, usiłującej wyważyć drzwi mieczem, idzie równie kiepsko. Gdy na rękojeść dodatkowo napiera Caprice, wyślizguje im się z rąk i uderza w żelazną skrzynkę niedaleko drzwi. Hadley od razu rozwala mieczem pokrywę - w środku znajdują się przewody elektroniki mechanizmu zamykającego wrota skarbca. W roli klawiatury Blair podłącza telefon, a Isla, która słyszała dźwięki wydawane przy naciskaniu klawiszy przez Dame Devin, wykorzystując swe zdolności muzyczne odtwarza nowy kod. Gdy drzwi stoją otworem, biegną na uroczystość, którą Delancy stara się opóźnić jak tylko się da. Dochodzi do zażartej walki o koronę, ta w końcu trafia w ręce Delancy, która koronuje Blair i ogłasza, że to zaginiona księżniczka Sophia. Dame Devin zostaje aresztowana, w wyniku mimowolnego przyznania się do zabójstwa rodziny królewskiej.

W książce, gdy zamknięte w skarbcu Blair i Isla bezskutecznie starają się zadzwonić do Privet, Hadley wdrapuje się na szafę.

Ciekawostki[]

  • W prawdziwych systemach alarmowych nie stosuje się laserów święcących czerwonym światłem widzialnym, a na podczerwień. Jest to dogodniejsze (promieni nie widać), nadto tańsze (laser na podczerwień wykorzystuje jako emiter przezroczyste tworzywo sztuczne, zamiast syntetycznych rubinów). Ten powszechny, filmowy mit wziął się prawdopodobnie z tego, że niektóre wersje pokazowe prezentowane na targach urządzeń alarmowych, rzeczywiście używały laserów emitujących światło widzialne, by ułatwić potencjalnym klientom zrozumienie zasady ich działania.
  • Nowy szyfr otwierający drzwi to 2-5-5-4-6.

Galeria[]

Barbie: Akademia Księżniczek
Motto: „W każdej dziewczynie drzemie księżniczka.”

Media: Barbie: Akademia Księżniczek
Postacie: Alexandra PrivetBlair WillowsBrockCapriceDame DevinDelancy DevinEmily WillowsGraceHarmonyJosetteKról ReginaldLorrainePani WillowsKsiążęKsiążę NicholasKsiężniczka HadleyKsiężniczka IslaKsiężniczka MirandaKsiężniczka PortiaUczennice Akademii KsiężniczekKrólowa IsabellaDama Dworu Królowej IzabeliKrólewski SędziaKsiążęce AsystentkiWickellia
Lokalizacje: Café GardaniaGardaniaPałac GardaniiAkademia Książąt
Przedmioty: Królewska Korona Gardanii
PiosenkiChcę dotrzeć na szczyt” • „Urodzona księżniczka” • „We Rule This School

Barbie Akademia Księżniczek Logo
Advertisement