Barbie Wiki
Advertisement

Gothel – główna antagonistka z filmu Barbie jako Roszpunka. Jest czarownicą władającą potężną magią. Głosu użyczyła jej Anna Apostolakis.

Historia[]

Kiedy Księżniczka Roszpunka, bohaterka filmu, była dzieckiem, Gothel porwała ją i umieścił w rezydencji ukrytej głęboko w ciemnym lesie za magicznym murem. Gothel uczyniła księżniczkę swoją służącą, która musiała dbać o cały dwór. Kategorycznie nienawidzi malarstwa, a kiedy zobaczyła ślady farby na twarzy Roszpunki, wpadła w furię. Także wpadła w furię, gdy usłyszała jeden skrzypiący krok na schodach.

Roszpunka przypadkowo odkryła wiele rzeczy z przeszłości Gothel w piwnicy; Gothel miała wiele zaproszeń na bale. Penelopa znalazła obraz Gothel i nieznanego mężczyzny (później stało się jasne, że to ojciec Roszpunki, Król Wilhelm), którego twarz była rozdarta. Roszpunka znalazła także srebrną szczotkę do włosów, którą rodzice przekazali jej na pierwsze urodziny. W tym momencie Gothel zawołała Roszpunkę.

Kiedy Roszpunka odkryła tajny tunel i udała się do wioski, Otto, fretka Gothel, opowiedziała Gothel wszystko o podróży Roszpunki. Gothel pojawiła się w pokoju Roszpunki i zapytała ją o imię chłopaka, którego Roszpunka poznała podczas spaceru. Roszpunka nie znała jego imienia, więc odpowiedziała szczerze, nie wiedziała. Gothel zniszczyła obrazy i pędzle Roszpunki i przekształciła pokój Roszpunki w wysoką wieżę bez wejścia i powiedziała jej, że będzie gorzej, jeśli nie powie jeo imienia.

Szczotka do włosów Roszpunki zmieniła się w srebrny pędzel. Roszpunka stworzyła magiczne wejście do królestwa Stefana; zaprosił ją na bal z maskami na cześć swoich urodzin. Roszpunka wróciła do wieży i zaczęła malować sukienki. Otto zauważył połysk pędzla z okien wieży i powiedział o tym Gothel.

Gothel pojawia się w pokoju Roszpunki i odnajduje magiczne przejście namalowane przez Roszpunkę. Zniszczyła je, odcięła włosy Roszpunki i złamała srebrny pędzel. Gothel zapytała jeszcze raz o imię chłopaka. Roszpunka odpowiedziała, że nie wie, a Gothel, z włosami Roszpunki, rzuciła straszliwe zaklęcie na wieżę Roszpunki i poleciała do zamku Stefana.

Stefan zobaczył osobę z długimi włosami na balu. Myślał, że to Roszpunka i podążał za nią. W centrum labiryntu Stefan ścigał "Roszpunkę". Gothel pokazała prawdziwą twarz i przemówiła do niego. Stefan powiedział jej, że zaraz zobaczy Roszpunkę, ale Gothel wpadła w furię i zaczęła go atakować. Stefan uciekł, a Gothel podążała za nim. Siostry Stefana i jego brat chcieli pomóc Stefanowi, ale Gothel zaatakowała ich i uciekli. Gothel weszła do sali balowej, gdzie walczyli król Fryderyk i król Wilhelm.

Gothel wyrzuciła miecze i powiedziała wszystkim, że jest byłą kochanką króla Wilhelma, która porwała Roszpunkę w akcie zemsty. Gothel próbuje zabić wszystkich w sali balowej, ale pojawiłają się Roszpunka, Penelopa i Hobie. Gothel następnie próbuje zabić Roszpunkę. Gothel wchodzi w drzwi na których namalowane jest przejście do wieży. Gothel dostaje się do wieży, zaczarowana przez siebie, a wszystkie jej zaklęcia są bezsilne wobec jej jedynego czaru, który "nigdy nie uwolni więźnia z kłamliwym sercem".

Gothel zostaje w wieży, a Otto staje się jej sługą. Gothel jest nadal tak kapryśna, jak kiedyś.

Osobowość[]

Nienawidzi kłamców, ale sama nią jest. Gothel okazuje się bardzo okrutna, apodyktyczna, bezwzględna i brutalna w filmie. Jest bardzo wyrachowana i jeśli na klatce schodowej jest jeden skrzypiący krok, krzyczy na Roszpunkę, ponieważ to obowiązek Roszpunki aby pilnować rezydencji. Sama Gothel nie robi nic dla posiadłości, zamiast tego jeździ na koniu, pije herbatę, którą trzeba zrobić w sześć minut, albo ma "drzemki kosmetyczne". Nawet po tym, jak została złapana przez własne zaklęcie, nie robi nic dla siebie, ale zamiast tego zmusza Otto.

Wygląd fizyczny[]

Wygląd Gothel różni się od większości innych postaci kobiecych. Ma siwe włosy upięte w kok. Ma zimne zielone oczy i jest jedną z niewielu postaci, które mają długą twarz.

Przez większą część filmu Gothel nosi ciemnoczerwoną i zieloną sukienkę. Jej kołnierz obejmuje całą szyję. Górna warstwa sukienki jest pełnej długości, wszędzie poza samym przednim środkiem, który wskazuje na V, pokazując czerwoną warstwę pod spodem. Górna warstwa jest ciemnozielona z żółtym futrzanym wykończeniem wokół szyi, rękawów i dołu spódnicy. Rękawy są w kształcie dzwonu, pod rękawami znajdują się proste czerwone rękawy. Zielona część również schodzi w dół do małego V z tyłu gorsetu, ukazując trochę czerwieni pod spodem. Gothel nosi czapkę w stylu średniowiecznym z żółtym futrzanym wykończeniem. Otto, jej fretka, zwykle jest owinięta wokół szyi jak szalik.

Kiedy Gothel udaje, że jest Roszpunką, nosi czarną sukienkę podobną do codziennej. Jest on pełnej długości i czarny z białym wykończeniem, zamiast żółtego, na dole spódnicy, kołnierza i rękawów. Ma wzór wirujący w kolorze czarnym, sięgający od dołu spódnicy i mankietów rękawów. Kołnierzyk jest również wysoki na tej sukience.

Nosi długie czarne rękawiczki, a także złoty naszyjnik z trzema czarnymi kamieniami i złoty łańcuszek z czarnym kamieniem. Na początku tej sceny ma na sobie zieloną maskę białą z fioletowymi piórami wzdłuż górnej krawędzi i kapelusz w kształcie trójkątnej miski, jest ciemnozielony, o wzorze podobnym do sukienki, w kolorze czarnym i białe futrzane wykończenia na górnej krawędzi. Ma na sobie także Otto na szyi i włosy, które odcięła Roszpunce w wieży.

Galeria[]

Cytaty[]

  • "Kłamca nigdy nie opuści Cię."
Barbie jako Roszpunka
Motto: „Miłość i wyobraźnia mogą zmienić świat.”

Film: Barbie jako Roszpunka
Postacie: BarbieGothelHobieHugoShellyKról FryderykKról WilhelmOttoPenelopaKsiążę StefanKsiążę TommyKsiężniczka KatrinaKsiężniczka LorenaKsiężniczka MelodyRoszpunkaMatka RoszpunkiZłotnik
Przedmioty: Pędzel Roszpunki
Lokalizacje: Posiadłość GothelZamek Króla FryderykaKrólestwo Króla Fryderyka
Piosenki:Constant As The Stars Above” • „Rapunzel Theme” • „Wish Upon A Star

Barbie jako Roszpunka Logo
Advertisement