Barbie Wiki
Advertisement

Dame Devin – główna antagonistka z filmu Barbie: Akademia Księżniczek. Jest nauczycielką w Akademii Księżniczek i pragnie osadzić swą córkę Delancy na tronie Gardanii, by móc w jej imieniu objąć rządy.

Wygląd[]

Dame Devin ma zielone oczy i włosy o odcieniu złoty blond, które upina wysoko w skomplikowany kok.

Przez większość filmu widzimy ją w obcisłej, błyszczącej jasnozłotej sukni, ze spódnicą kończącą się nieco poniżej kolan, której rąbek, a także ramiączka i dekolt obszyte są marszczonym, żółtym muślinem. Dodatkami są złote czółenka na wysokim obcasie, żółte, błyszczące rękawiczki kończące się w połowie przedramion. W uszach nosi złote kolczyki, dwie srebrne bransolety z zółtymi kamieniami na prawym, jedną na lewym ramieniu, pierścienie na palcach serdecznych obu rąk, złoty naszyjnik z wisiorami w kształcie złotych kropli. Usta maluje jasnoczerwoną szminką, powieki brązowym cieniem.

Na uroczystość koronacji Delancy, jej matka zakłada zieloną suknię, której obcisła góra jest podobna w kroju do topu opisanej wyżej sukni, wszakże marszczony zielony muślin, którym obszyte są dekolt i ramiączka jest obrzeżony złotem. Pas materiału oddziela top od spodu sukni, który jest zupełnie odmienny - rozkloszowana spódnica do ziemi, z rąbkiem ozdobionym haftami. Bransolety, kolczyki i naszyjnik są omalże identyczne jak te do sukni złotej, lecz zdobione szmaragdami, rękawiczki identyczne.

Suknia Dame Devin z książki jest podobna w kroju do tej z filmu, wszakże muślinowe obszycie ramiączek, dekoltu i rąbka jest okazalsze, pierścienie, bransolety, naszyjnik i kolczyki wykonane z białego złota i wysadzane szmaragdami. Ma mocniej podkreślone brązowym cieniem brwi i powieki, sztuczne rzęsy. Kok także jest upięty nieco inaczej. Na obrazku okazującym jej marzenia odziana jest w pomarańczową, błyszczącą suknię z wysokim,  marszczonym kołnierzem, na szyi ma podwójny sznur pereł z wielkim pomarańczowym, ośmiokątnym kamieniem oprawionym w białe złoto, w uszach kolczyki również z pomarańczowymi kamieniami.

Charakter[]

Jest osobą władczą, o silnej, dominującej otoczenie osobowości. Nie rozpatruje swoich czynów w kategoriach moralnych, a jedynie potencjalnej korzyści jakie dzięki nim mogłaby osiągnąć. Za istotny przyczynek do oceny jej charakteru można uznać to, że na kod otwierający drzwi skarbca wybrała cyfry stanowiące datę dnia w którym skrytobójczo zamordowała rodzinę królewską.

Dame Devin wywyższa się ponad zwykłych ludzi, jest także okrutna i mściwa. Gdy okazało się, że królowa Isabella nie uczyniła ją damą dworu, nigdy jej tego nie wybaczyła i choć królowa była jej szwagierką, zabiła ją i króla Reginalda w wypadku samochodowym, zakładając, że gdy na tronie zasiądzie Delancy, to ona sama będzie rządzić. Choć zdaje się kochać córkę, w rzeczywistości Delancy jest dla niej wyłącznie narzędziem służącym realizacji jej własnych ambicji.  

Co zrozumiałe, nie ma nazbyt wysokiego mniemania o pani Privet. Choć udaje zainteresowanie sprawami Akademii, tak naprawdę stanowi ona dlań tylko etap w drodze do zostania niekoronowaną władczynią Gardanii. 

Nie znosi Blair, odkąd pojawiła się w szkole - początkowo temu, że tamta jeszcze niedawno była kelnerką, która znalazła się w Akademii wyłącznie temu, że wygrała w loterii królewskiej. Ma także świadomość, iż Blair jest lepszą uczennicą Akademii Księżniczek, niż ona przed laty. Toteż od początku jest gotowa uczynić wszystko, by pozbyć się Blair z Akademii Księżniczek - poniża, napuszcza nań córkę, finguje nawet kradzież i podrzuca skradzioną biżuterię do pokoju Blair. Gdy dowiaduje się, że Blair to zaginiona księżniczka Sophia, więzi ją, by jej córka bez przeszkód mogła zostać królową. Z góry traktuje również inne uczennice Akademii Księżniczek, nie widzi nic zdrożnego w wyburzeniu dzielnicy biedoty, by na jej miejscu urządzić nowy park.

Historia[]

Dame Devin była zwykłą nastolatką, która trafiła do Akademii Księżniczek dzięki wygranej na loterii królewskiej. Gdy okazało się, że Isabella nie wybrała ją na damę dworu - Dame była jedną z najgorszych uczennic - skrytobójczo zamordowała rodzinę królewską i zamieszkała w pałacu razem z Delancy.

Dame Devin stała się okrutna względem Blair, gdy tylko pierwszy raz ją zobaczyła, uznając ją za prostaczkę, ponieważ ją samą postrzegano kiedyś podobnie. Gdy tylko dowiedziała się, że Blair jest zaginioną księżniczką Sophią, która cudem przeżyła rozbicie samochodu, uwięziła ją, Hadley i Islę w pałacowym skarbcu, by usunąć ostatnią przeszkodę do koronacji córki.

Jednak Blair, Isla i Hadley zdołały otworzyć drzwi skarbca, uciec i dotarły na koronację. Delancy ukoronowała Blair, jednocześnie ujawniając, że to zaginiona księżniczka Sophia. Dame Devin rozłościła się, oskarżyła córkę o zrujnowanie jej planów i kompletnie zaślepiona gniewem wyjawiła, że z premedytacją spowodowała wypadek samochodu, w którym byli król, królowa i następczyni tronu, by za jakiś czas Delancy mogła zasiąść na tronie Gardanii.

To oświadczenie wstrząsnęło obecnymi, łącznie z Delancy. Dame Devin uświadomiwszy sobie, że właśnie przyznała się do morderstwa, stwierdziła, iż nie to miała na myśli. Jednak sędzia królewski, oburzony zamachem na rodzinę królewską, nakazał strażnikom aresztować ją. Wyprowadzana siłą z sali Dame Devin wołała, że to jej córkę należy ukoronować na królową Gardanii i zapłacicie mi za to.

Ciekawostki []

  • Warto zauważyć, że skoro Dame Devin była kobietą z gminu, która wyszła za mąż za członka rodziny królewskiej, to można założyć, że jej mąż (ojciec Delancy) był albo bratem króla Reginalda lub królowej Isabelli. To technicznie uczyniłoby Dame Devin i Delancy księżniczkami.
    • W polskiej wersji językowej filmu przetłumaczono angielskie „sister-in-law” na „bratowa” (dot. królowej Izabeli).
  • Fryzura Dame Devin (i Delancy) z filmu pojawia się od czasu do czasu w filmach z serii Barbie - możemy ją zobaczyć choćby na głowie królowej Zinni w Barbie i tajemnicze drzwi, w ten sposób włosy układa również Lumina w Salonie La Meer fioletowowłosej syrenie w Barbie: Perłowa Księżniczka.

Galeria[]

Barbie: Akademia Księżniczek
Motto: „W każdej dziewczynie drzemie księżniczka.”

Media: Barbie: Akademia Księżniczek
Postacie: Alexandra PrivetBlair WillowsBrockCapriceDame DevinDelancy DevinEmily WillowsGraceHarmonyJosetteKról ReginaldLorrainePani WillowsKsiążęKsiążę NicholasKsiężniczka HadleyKsiężniczka IslaKsiężniczka MirandaKsiężniczka PortiaUczennice Akademii KsiężniczekKrólowa IsabellaDama Dworu Królowej IzabeliKrólewski SędziaKsiążęce AsystentkiWickellia
Lokalizacje: Café GardaniaGardaniaPałac GardaniiAkademia Książąt
Przedmioty: Królewska Korona Gardanii
PiosenkiChcę dotrzeć na szczyt” • „Urodzona księżniczka” • „We Rule This School

Barbie Akademia Księżniczek Logo
Advertisement