Barbie Wiki
Advertisement

Nigdy nie wiesz, co możesz zrobić, chyba że spróbujesz.” (‘’You never know what you can do unless you try.”)
— Barbie

Barbie i tajemnicze drzwi (ang. Barbie and the Secret Door) – dwudziesty siódmy film z serii Barbie. Miał swoją premierę 29 sierpnia 2014 roku.

Oficjalny opis[]

Barbie wciela się w postać Alexy, nieśmiałej księżniczki, która odkrywa w swoim królestwie tajemnicze przejście i wkracza do dziwnej krainy pełnej magicznych istot i niespodzianek. To właśnie tam, Alexa poznaje syrenkę Romy i dobrą wróżkę Nori, od których dowiaduje się, że zepsuty władca usiłuje ogołocić ich świat z magii. Ku swojemu zdziwieniu, Alexa odkrywa w sobie magiczną moc, a jej nowe przyjaciółki są pewne, że tylko dzięki jej pomocy w ich krainie może ponownie zapanować magia. Odkryjcie, co się wydarzy, kiedy Alexa znajdzie odwagę, aby stanąć w obronie tego, co właściwe i dowie się, że siła przyjaźni jest dużo cenniejsza niż magia.

Opis fabuły[]

Otwórz drzwi do baśniowego świata magii, muzyki i przyjaźni 
Najwspanialszy baśniowy musical! Barbie wciela się w rolę księżniczki Alexy, nieśmiałej księżniczki, która odkrywa tajemnicze drzwi do krainy fantazji, wypełnionej czarodziejskimi niespodziankami oraz stworzeniami. Na miejscu Alexa poznaję Romę i Nory, syrenkę i wróżkę. Przyjaciółki opowiadają jej o miejscu do którego trafiła. Księżniczka dowiaduje się o rozpieszczonej królowej, Malucii, która chce przywłaszczyć sobie całą magię. Jedyną osobą która może uratować zaczarowaną krainę i swoje przyjaciółki jest Alexa – za tajemniczymi drzwiami posiada ona magiczne moce. Zobacz co się stanie, gdy znajdziemy w sobie odwagę, aby walczyć o to co słuszne i zrozumiemy, że żadne czary nie są tyle warte, co prawdziwa przyjaźń! 

Akcja filmu []

W pałacu królewskim mieszka nieśmiała i niepewna swych sił księżniczka Alexa, uwielbiająca czytać i marzącą o bohaterskich czynach, podobnym tym, jakich dokonują bohaterzy rodem z literatury fantastycznej (bajek i baśni). Nie lubi przemawiać, niezbyt pociągają ją oficjalne obowiązki księżniczki. Niestety, wygląda iż nie ma od nich ucieczki - kamerdyner przynosi jej zaproszenie do klubu jeździeckiego, nie dość tego do pałacu przybyła oficjalna delegacja zaprzyjaźnionego królestwa Hilgovii, z następcą tronu, księciem Kieranem na czele. Matka, królowa Adrienne postanowiła o urządzeniu z tej okazji balu, na którym Alexa winna zatańczyć. W trakcie oficjalnej herbatki, Alexie udaje się przez szparę w uchylonych drzwiach przyjrzeć się Kieranowi i uznaje go za przystojnego. Próba nauczenia tanecznych kroków przez pana Primrose kończy się katastrofą – Alexa niechcący skręca mu nogę w kostce. Przyjaciółki Alexy - Jenna i Samantha - pragnąc udowodnić, że potrafi tańczyć, w rytm nowoczesnej muzyki, tańczą z księżniczką żywiołowy i spontaniczny układ taneczny, który opracowały same. Jednak Alexa uznaje, że nigdy nie nauczy się tańczyć i smutna odchodzi. 

Spostrzega to babcia - by pomóc Alexie uwierzyć we własne siły, podarowuje jej magiczną księgę. Gdy księżniczka wertuje ją w ogrodzie, spostrzega ukryte w żywopłocie tajemnicze drzwi . Gdy przez nie przechodzi, trafia do królestwa Zinnii , w którym magia jest czymś oczywistym i codziennym, żyją magiczne stworzenia. Wpierw natyka się na trójkę skoczków, potem na grupę syren i wróżek. Początkowo nieufne, szybko oswajają się z obecnością Alexy. Dwie z nich - Nori i Romy - tłumaczą, że wszystkie żyją w strachu, ponieważ zła księżniczka Malucia, usiłuje pozbawić magii każdą istotę w Zinnii, ponieważ sama urodziła się jej pozbawiona. Odebrała Nori skrzydełka i syreni ogon Romy. Ta ostatnia dostrzega we włosach Alexy magiczną różdżkę , którą ta wypróbowuje. 

Wtedy skoczki informują Nori, że nadchodzą wąchącze - stworzenia, które węchem wyśledzą wszystko, łącznie z magią. Sniffowi i Whiffowi udaje się wyczuć magię różdżki księżniczki Alexy, jednak Nori zakłóca pracę ich organów węchowych śmierdzącymi liśćmi rośliny zwanej chwastuch , która maskuje zapach magii. Księżniczka i Romy uciekają w pobliże pnia drzewa, Nori wkrótce dołącza i cała trójka na linach wznosi się do Gaju , napowietrznej wyspy na szczycie drzewa, gdzie mieszkańcy Zinnii ukrywają się przed Malucia. Panuje tam sielska, niezmącona niczym atmosfera - w jeziorku pluskają się syreny, dorosłe wróżki zbierają owoce, a młode wróżki beztrosko baraszkują w powietrzu (prócz Noli, pomagającej starszym w zbiorach). Nori i Romy mówią Alexie, że najpotężniejsze magiczne stworzenie w krainie, Królowa Jednorożców, ukrywa się w innej części lasu. Pokazują jej też pałac królewski , informując, że król i królowa gdzieś znikli, i teraz włada nim księżniczka Malucia. 

Zasiadająca na tronie Malucia, ma powody do irytacji - jej portret na torcie wyszedł okropnie, a wąchacze nie przekazują żadnych użytecznych informacji o kryjówce Królowej Jednorożców . Złość wyładowuje na szambelanie Grodlinie i Kucharce. Wtedy trogowie – strażnicy, strzegący pałacowych wrót, wchodzą do sali tronowej, wprowadzając szamoczącego się więźnia. To Nola , młoda wróżka, schwytana nieopodal. Malucia wpierw wykorzystuje Nolę jako tancerkę w Muszę ją mieć, potem pozbawia ją magii i skrzydełek. Gdy Malucia zabija czas, organizując przyjęcie herbaciane, ponownie przybywają wąchacze i ofiarowują mapę, na której jakoby przedstawiona jest kryjówka Królowej Jednorożców. Malucia od razu spostrzega, że mapa - narysowana w bardzo małej skali - nadaje się co najwyżej na wycieraczkę do butów. Postanawia uciec się do podstępu - wmawia obecnej na herbacianym przyjęciu Noli, że zna lokalizację kryjówki Królowej Jednorożców i zamierza ją schwytać, następnie pozwala wróżce odejść, w zamian za obietnicę, że nie podzieli się tą wieścią z nikim. 

Tymczasem Alexa bawi się różdżką, wyczarowując różne rzeczy. W końcu postanawia stworzyć syreni ogon dla Romy i skrzydełka wróżki dla Nori. Nie udaje jej się. Wtedy pojawia się Nola z przerażającą wieścią, że Malucia wie gdzie jest Królowa Jednorożców. Nori, Romy i Alexa udają się na magicznej platformie (z ogromnego liścia lilii wodnej) do leśnej kryjówki, gdzie spotykają Królową Jednorożców. W chwili, gdy planują ją odprowadzić w bezpieczniejsze miejsce, wpadają na trogów i lektykę z Malucią, która śledziła wpierw Nolę, a potem je. Trogowie umieszczają Królową Jednorożców w klatce, łapią Romy i Nori, Alexa usiłująca magią swej różdżki powstrzymać Malucię, szybko zostaje pokonana - traci różdżkę i musi salwować się ucieczką. Wściekła Malucia, która nie zdołała pozbawić księżniczki magii, rozsądnie rezygnuje z pościgu. Udaje się z jeńcami do gaju, gdzie pozbawia magii wszystkich oraz łapie i zabiera do pałacu małe jednorożce – dzieci Królowej Jednorożca. 

Alexa ucieka aż do tajemniczych drzwi. W chwili, gdy ma zamiar je przekroczyć, uświadamia sobie, że nie może opuścić przyjaciół w potrzebie. Wraca do gaju, gdzie obiecuje wszytkim odzyskanie zabranej im magii. Gdy skoczki zwracają jej różdżkę, wyczarowuje latającą platformę, na której z Romy i Nori lecą do pałacu Malucii. 

Nasza trójka przybywa w sam czas, by przez okno w kopule ujrzeć, jak Malucia odbiera magię Królowej jednorożców i jej trójce dzieci - ich rogi znikają, a całe królestwo ciemnieje. Nori i Romy sądzą że poniosły klęskę, Alexa tłumaczy, że przegrają dopiero, gdy zrezygnują z powstrzymania Malucii. Całą trójką dają się schwytać trogom strzegącym pałacowej bramy i w ten sposób trafiają do sali tronowej. Romy i Nori usiłują walczyć, lecz królewna z łatwością je obezwładnia magią berła i przywiązuje do basenu pod swym złotym pomnikiem. To samo serwuje Grodlinowi. Obecni wąchacze potwierdzają, że Malucia nie zdobyła jeszcze całej magii, ponieważ pozostała jej ta należąca do Alexy. Alexa walczy z Malucią, jednak mimo drobnych sukcesów, nie może poradzić sobie z potęgą magicznego berła. Alexa widzi siatkę pęknięć na berle Malucii i pozwala zabrać całą magię ze swej różdżki, która znika. Wtedy berło eksploduje, Malucia przelatuje przez tort i ląduje na tronie, który się zamyka, wieżąc ją. 

Cała magia Zinnii, przenosi się na Alexę. Ta wykorzystuje swoje nowe moce, by oddać Nori skrzydła wróżki, a Romy ogon. Wróżka unosi się w powietrze, a syrenka rozpryskuje wodę z basenu pod pomnikiem Malucii. Księżniczka przywraca także rogi jednorożcom. Po powrocie do gaju Alexa oddaje jego mieszkańcom ich magię. Wszyscy cieszą się i radują. 

Gdy Grodlin zmusza Malucię do posprzątania pałacu, wracają król i królowa Zinnii – jej rodzice. Ku wstrząsowi starszego trogów, są zachwyceni i rozrzewnieni postępowaniem królewny w czasie ich nieobecności. 

Alexa żegna się z przyjaciółmi, obiecując niedługo wpaść z odwiedzinami. Gdy wraca do pałacowego ogrodu, tajemnicze drzwi znikają, a ona spotyka szukającego jej kamerdynera. Brookhurst prowadzi ją do pawilonu, będącego miejscem spotkania z członkiniami klubu jeździeckiego.

Alexa wygłasza przemowę

Alexa wygłasza przemowę, obiecując dostęp do stajni królewskich, by jak najwięcej dzieci mogło poznać radość jazdy konnej. Wystąpienie to zostaje owacyjnie przyjęte. Wieczorem księżniczka odkłada magiczną księgę na półkę i z babcią udają się do sali balowej, gdzie Alexa wpierw wspaniale tańczy walca z ojcem – królem Terrance'em – a potem z Jenną i Samantą tańczą nowoczesny układ taneczny. Wyzbyła się nieśmiałości i akceptuje bycie księżniczką, a książę Kieran jest nią oczarowany.

Wersja polska[]

Udział wzięli:

W pozostałych rolach:

  • Joanna Borer
  • Jadwiga Gryn
  • Cezary Nowak
  • Michał Podsiadło
  • Karol Wróblewski

Muzyka[]

Została wydana również płyta ze ścieżką dźwiękową.

Piosenki[]

Utwory instrumentalne[]

  • „Magic Door”
  • „Unicorn”
  • „Return to the Castle”

Galeria[]

Barbie i tajemnicze drzwi
Motto: „You never know what you can do, unless you try.”

Media: Barbie i tajemnicze drzwiścieżka dźwiękowa
Postacie: Ambasador HilgoviiKsiężniczka AlexaKsiężniczka MaluciaKsiążę KieranNoriRomyJennaSamanthaBabcia AlexyKrólowa AdrienneKrólowa Jednorożec Małe jednorożceKrólowa ZinniiKról TerranceKról ZinniiBrookhurstNolaPan PrimroseGrodlinKucharkaSkoczkiTrogowieSniffWhiff
Przedmioty: Berło MaluciiRóżdżka AlexyCzarodziejska książkaChwastuch
Piosenki:Co się wydarzy” • „Gdybym miała magię” • „Dość już łez” • „Muszę ją mieć” • „Mam magię” • „Mamy magię
Lokalizacje: GajHilgoviaPałac królewskiSekretny zakątekZinniaPałac królestwa ZinniiTajemnicze drzwiPokój AlexyPokój herbaciany

Barbie i tajemnicze drzwi Logo
Advertisement